- Aušinimo sistemos paskirtis – palaikyti pastovią variklio darbinę temperatūrą, perduodant perteklinę temperatūrą į aplinką, taip apsaugant jį nuo perkaitimo. Vairuotojams patariama atkreipti dėmesį, kad automobilio variklio temperatūra visuomet būtų pastovi, o temperatūros rodyklės svyravimai būtų vos pastebimi.
- Deginant kurą vidaus degimo variklyje, detalės įkaista. Kadangi variklis kuriamas, jog geriausios jo sąvybės pasireikštų esant tam tikram temperatūros diapazonui, variklis negali perkaisti, o taip pat būti aušinamas per daug. Nepakankama darbinė variklio temperatūra daro įtaką netolygiam ir neefektyviam kuro sunaudojimui.
- Aušinimo sistemą sudaro:
- radiatorius,
- termostatas,
- aušinimo skysčio siurblys,
- ventiliatorius,
- jungiamieji vamzdeliai ir žarnelės,
- temperatūriniai jutikliai,
- aušinimo skystis.
- Tas pats aušinimo skystis perduoda šilumą ir į salone esantį radiatorių, kuris aprūpina saloną šiluma, todėl variklio aušinimo ir salono šildymo sistemos yra susijusios.
- Periodiškai privalu keisti aušinimo skystį. Tuo pačiu apsilankymu vizualiai savo klientams nustatau, ar nėra skysčių prasisunkimų, įvertinu ventiliatorių darbą, pravalau nešvarumus, susikaupusius ant radiatoriaus, kurie pablogintų aušinimą. Aušinimo skystis – tai nuodinga medžiaga. Geriau patikėkite man savo automobilio aušinimo sistemos remontą ir priežiūrą.