Aušinimo sistemos paskirtis – palaikyti pastovią variklio darbinę temperatūrą, perduodant perteklinę temperatūrą į aplinką, taip apsaugant jį nuo perkaitimo. Vairuotojams patariama atkreipti dėmesį, kad automobilio variklio temperatūra visuomet būtų pastovi, o temperatūros rodyklės svyravimai būtų vos pastebimi.
    Deginant kurą vidaus degimo variklyje, detalės įkaista. Kadangi variklis kuriamas, jog geriausios jo sąvybės pasireikštų esant tam tikram temperatūros diapazonui, variklis negali perkaisti, o taip pat būti aušinamas per daug. Nepakankama darbinė variklio temperatūra daro įtaką netolygiam ir neefektyviam kuro sunaudojimui.
    Aušinimo sistemą sudaro:
  • radiatorius,
  • termostatas,
  • aušinimo skysčio siurblys,
  • ventiliatorius,
  • jungiamieji vamzdeliai ir žarnelės,
  • temperatūriniai jutikliai,
  • aušinimo skystis.
    Tas pats aušinimo skystis perduoda šilumą ir į salone esantį radiatorių, kuris aprūpina saloną šiluma, todėl variklio aušinimo ir salono šildymo sistemos yra susijusios.
    Periodiškai privalu keisti aušinimo skystį. Tuo pačiu apsilankymu vizualiai savo klientams nustatau, ar nėra skysčių prasisunkimų, įvertinu ventiliatorių darbą, pravalau nešvarumus, susikaupusius ant radiatoriaus, kurie pablogintų aušinimą. Aušinimo skystis – tai nuodinga medžiaga. Geriau patikėkite man savo automobilio aušinimo sistemos remontą ir priežiūrą.